Gamze Sayman - SinSireLLa

19 Şubat 2008 Salı

Arama Motoru Taktikleri - Meta Etiketler

Bir önceki bölümde oluşturduğunuz anahtar kelimeler listesinin ilk kullanımı
“Meta Etiketler” kanalıyla işin içine girmektedir.

Meta Etiketler arama motorlarının yönetilmesini sağlayan en önemli temellerden
birisidir.

Bazı arama motorları Meta Etiketleri web içeriğinin indeksini oluşturmak için kullanmakta ve bu bölüme sayfanın gerçek içeriğinden daha fazla ağırlık vermektedir.

Örneğin, eğer sayfanızdaki metinin ilk satırında “Bireysel Gelişim” yazarken, “açıklama”

Meta Etiketinde “E-Kitap Merkezi” kullanılmakta ise, bazı arama motorları bu
sayfanın daha çok “E-Kitap Merkezi” ile ilgili olduğunu, bir “Bireysel Gelişim” sayfası
olmadığını düşünürler.

Başlıca Meta Etiketler:

Arama motorlarının tanıdığı başlıca iki Meta Etiket vardır. Bunlar “description” (açıklama) ve “keywords” (anahtar kelimeler) meta etiketleridir. Bu etiketler html belgenizin “head” bölümüne yerleştirilmelidir. Yani <head> ile </head> ifadeleri arasında yer almaları gerekir. Eğer HTML dilini anlamıyorsanız, bundan dolayı korkuya kapılmayın. Yalnızca <head> ile </head> arasındaki bu satırları kesip yapıştırın sorun olmayacaktır.

Etiketler şöyle görünmelidir:

<HEAD>
...
<meta name=”description” content=”sayfanızın açıklaması buraya gelir.”>
<meta name=”keywords” content=”anahtar sözcüklerinizin listesi buradadır”>
</HEAD>



Ayrıca <head> ile </head> ifadeleri arasında yer alan ve meta etiketlerin hemen
üst

kısmında bulunan bir de <TITLE> yani “başlık” açıklaması vardır. <title> ve </title> ifadeleri arasına sayfanın başlığı yazılır.



<HEAD>

<TITLE>sayfanızın başlığı bu kısımda yer alır</TITLE>

<meta name=”description” content=”sayfanızın açıklaması buraya gelir”>

<meta name=”keywords” content=”anahtar sözcüklerinizin listesi buradadır”>

</HEAD>




Meta etiketlerde yazılı olanlar sayfanızın indekslenmesi için sadece arama
motorları

tarafından kullanılır. Sayfanın görünen içerik yani gövde (body) metni ise meta
etiketlerin

hemen altından başlayan <body> ve </body> ifadeleri arasında yer alır.





<HEAD>

<TITLE>sayfanızın başlığı bu kısımda yer alır</TITLE>

<meta name=”description” content=”sayfanızın açıklaması buraya gelir”>

<meta name=”keywords” content=”anahtar sözcüklerinizin listesi buradadır”>

</HEAD>

<BODY>

... sayfanın görülebilen içeriğinin bulunduğu bölüm ...

</BODY>



İş bu kadar basittir. Unutmayın, bazı arama motorları “title”, “description”, “keyword”,

ve sayfanızın içerik metni arasında uyum ararlar. Bu nedenle, her alanda aynı
anahtar

sözcükleri kullanmaya çalışmalısınız. Yani, eğer anahtar sözcük listeniz
“bireysel

gelişim” ifadesini içeriyorsa, bu anahtar sözcüğü yalnızca “keywords” meta
etiketinde

değil, aynı zamanda “description”, “title” ve içerik metninde de kullanmanız
gerekir.



Yine de unutmayın, her arama motoru farklıdır. Bazı arama motorları yalnızca
içerik

metninin ilk satırlarını kullanır. Yani, bir html belgesinde <body> etiketinden
sonra gelen

içeriği kullanır.



Bazıları ise bunun farklı bir kombinasyonunu kullanır ve sayfanızı tutarlılık
açısından

değerlendirir. Yani, eğer aynı anahtar kelime hem “başlık” (title) etiketinizde,
hem gövde

metninizin ilk satırlarında, hem “açıklama” (description) meta etiketinde, hem
de “anahtar

kelimeler” (keywords) meta etiketinde varsa, bir aramada sayfanıza daha fazla
ağırlık

verilecektir. Unutmayın ki, bu kural yalnızca bazı arama motorları için
geçerlidir. Her

arama motoru diğerinden farklıdır.



Örneğin “bireysel gelişim” ifadesinin her bölümde bu şekilde yer almasını
sağlayan bir

uygulama aşağıda gösterilmiştir (sayfanın bir HTML metni olduğunu göstermek için
en

başa ve en sona <HTML> ve </HTML> ifadeleri ilave edilmiştir.

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>Bireysel Gelişim Merkezi</TITLE>

<META NAME="description" CONTENT="Bireysel Gelişim: Her türlü bireysel gelişim
ürünü

bulabileceğiniz bir site">

<META NAME="keywords" CONTENT="bireysel gelişim, kişisel gelişim">

</HEAD>

<BODY>

Dünyadaki son gelişmeler insanların bireysel gelişim ürünlerine hergün daha
fazla ilgi

gösterdiklerini göstermektedir.

... (sayfanın görünen içeriğinin devamı)...

</BODY>

</HTML>



Aramaların sonuçları üzerinde çalışarak her arama motorunun nasıl çalıştığını
öğrenmeye çalışmalısınız. Taktiklerinizi her defasında değiştirerek sayfanızın arama
motoru sıralamasında nereye geldiğini incelemelisiniz (Bu konuyla ilgili olarak ayrıca kitabınızdaki “İlerlemenizin Takibi” bölümünü de inceleyiniz).

İsterseniz bu bölümde anlatılan meta etiketleri bir örnek üzerinde toparlayalım.
Bu amaç için Ankara’da bulunan hayali bir emlak şirketinin web sitesi için hazırlanmış meta etiketler aşağıda verilmiştir;

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>İnternet Emlak Limited Şirketi – Ankara’da Satılık ve Kiralık Emlak, Ev,
Konut,

Apartman, Bina, İşyeri, Depo, Fabrika, Arsa, Gayrimenkul, Tarla</TITLE>

<META NAME="description" CONTENT="Satılık ve Kiralık: Ankara ve Gölbaşı
Sınırlarında –

emlak, ev, konut, bina, işyeri, depo, fabrika, arsa, gayrimenkul, tarla.
İnternet (internet) Emlak

Limited (Ltd.) Şirketi Ankara Bölgesinin Bir (1) Numaralı Emlak Alım ve Satım
Şirketidir. İşyeri,

ev, çiftlik, dinlenme, emeklilik amaçlı her türlü ihtiyaçlarınız için
hizmetinizdedir.">

<META NAME="keywords" CONTENT="Ankara, Gölbaşı, Çankaya, Yıldız, Yenimahalle,

Eskişehir Yolu, Kızılay, Çay Yolu, Bilkent, Balgat, Konya Yolu, İstanbul Yolu,
Esenboğa Yolu,

satılık, satılıklar, kiralık, kiralıklar, emlak, emlaklar, ev, evler, konut,
konutlar, apartman,

apartmanlar, boş, bina, binalar, işyeri, işyerleri, depo, depolar, fabrika,
fabrikalar, arsa, arsalar,

gayrimenkul, gayrimenkuller, tarla, tarlalar, imarlı, imarsız, tapu işleri,
vergi, vergisi, vergileri,

emlakçı, emlakçılar, emekli, emeklilik, dinlenme yeri, tatil, yatırım,
yatırımlar, göl, kenarı,

çamlık, orman, ağaçlık, yeşillik, kamp, yeri, su, elektrik, doğal gaz,
manzaralı, dubleks, dublex,

müstakil, kooperatif, müteahhit, müteahit, mütahit, müteahitler, mütahitler,
mütait, mütaitler,

müşterek, yarı, yarıya, sahibi, sahibinden, değerli, kıymetli, açık, geniş,
lüks, lüx, balık, avlama,

avcılık, temiz, hava, vadi, otoban, maden, şelale, yeraltı suyu, kaynak, mermer,
granit, fayans,

jakuzi, jakuzili, garaj, kapalı, garajlı, açık">

</HEAD>

<BODY>

... sayfanın görülebilen muhtevasının başladığı bölüm ...

</BODY>

</HTML>


Kaynak:
www.eTicaretOkulu.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder