Gamze Sayman - SinSireLLa

25 Şubat 2008 Pazartesi

Seo Taktikleri - Gizli Girdiler

Seçtiğiniz bir anahtar kelimenin sayfanın hemen başlangıcındaki görünen metnin
içine yerleştirilmesi şüphesiz zordur. Bu sayfa içeriğinin arama motoruna uygun olarak yeniden düzenlenerek yazılmasını gerektiren bir iştir. Web sayfanızın ilk bölümüne tüm anahtar sözcüklerinizi aptalca görünmeden dahil etmenin zor olacağını muhtemelen şu anda anlamışsınızdır. Özellikle de sayfanızın üstünde grafik veya akışa uygun farklı bir giriş kullanıyorsanız işiniz daha da zordur.

Sayfalarının en üst tarafında anahtar sözcüklerini sıralayarak daha sonra içerik
metnini yazan pek çok site vardır. Şüphesiz bu hiç de estetik olan bir durum değildir.Bunu estetik bir şekilde yapmanız çok zor olacaktır. Bunun için çok sayıda yöntem vardır,fakat web kullanıcısı tarafından farkedilmeyen “hidden input” (gizli girdi) etiketidir.

Bu etiketin web sayfası gövde bölümü içine (yani, <body> ile </body> arasına) girmesi ve aşağıdaki şekilde görünmesi gerekir:

<input type=”hidden” value=”anahtar sözcük listeniz buraya gelir”>


Bazı arama motorları bu ifadeyi tanırlar, bazıları ise tanımazlar. Hangilerinin
tanıyıp hangilerinin tanımadığını incelemeniz gerekir. Bu tekniğin güzel tarafı, web
kullanıcısı tarafından tamamen görünmez olmasıdır. İlginç olan şudur; “gizli girdi”
etiketini tanıyan arama motorları bu bilgileri aynen belgenizdeki normal metin gibi
değerlendirmektedir.

Bu “gizli girdi” etiketi <body> etiketinden hemen sonra, diğer içerik metininden ise hemen önce yer almalıdır. Bazı arama motorları bir belgedeki yaklaşık olarak ilk 1,500 veya 2,000 karaktere bakarlar, bu yüzden herhangi bir grafik etiketinden önce bunu koymalısınız.

Bunun yanında bazı arama motorları anahtar sözcükleri sakladığınız için sitenizi
cezalandırırlar! Yerinizde olsam bu tekniği tüm sayfalarda kullanmazdım. Bunu
önce bir veya iki sayfada deneyip sonuçları kontrol ederek ihtiyatlı olmalısınız. Eğer işe yaramıyorsa, kesinlikle kullanmayın. Unutmayın, arama motorlarının kuralları
statik değil dinamiktir, her zaman değişebilirler.

Neyin işe yaradığını bilmenin tek yolu denemektir. Eğer işe yarayan bir formül
bulursanız, onu gönül rahatlığıyla yeniden kullanabilirsiniz.


KAYNAK: ARAMA MOTORU TAKTİKLERİ E-BOOK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder