Gamze Sayman - SinSireLLa

19 Şubat 2008 Salı

Seo Temel Bilgiler

Arama motoru gösterim listesi sıralamanız konusunda neden endişelenesiniz ki? Bu
konuyu da nasıl olsa web tasarımcısı halleder diye mi düşünmelisiniz? Yoksa bu konuyla
bizzat kendiniz mi ilgilenmelisiniz? Bu soruların cevabı web siteleri için çok önemlidir.

Herkesin arama motorlarından ve arama motoru gösterim sıralamalarından bahsettiğini
duyarsınız.

Peki ama nedir bu arama motorlarını çok önemli kılan sır?

Çok basit olarak cevap şudur; Eğer siteniz bir aramanın ilk on sonucu arasında yer alarak
gösteriliyorsa, insanların size ulaşma ve sizi bulma şansları önemli ölçüde artmaktadır.

Burada yatan fikir aslında basittir. Birisi benim web sitemle ilgili bir anahtar sözcük ile
arama yaptığında, benim sitemin diğerlerinin hepsinden daha önce gösterilmesini isterim.
Örneğin böyle bir arama sonucunda bulunan siteler arasında 1000. sırada olmakla ilk 10
içinde olmak arasında çok büyük bir fark vardır. Arayan kişinin bırakın 1000. siteye
bakması, 100. siteye bakması bile çok az bir ihtimaldir. Arama sonucunda ulaşılmak için
ilk 10 veya ilk 30 arasında olmak çok önemlidir.

Arama motoru listelemelerinde ilk 10 veya ilk 30 sıralamasında olmak örneğin
Ankara’nın en işlek yeri olan Kızılay semtinde bir mağaza açmak gibidir. Hemen hemen
her arayan sizi görmektedir. 1000. sırada olmak Ankara’nın en tenha köylerinden birinde
küçük bir dükkan açmakla hemen hemen aynı şeydir. Şüphesiz köyde açtığınız
dükkandan sizden başka kimsenin haberi olmayacaktır.

Arama motorlarında üst sıralarda olmak size yalnızca ziyaretçi trafiği sağlamakla
kalmayıp, aynı zamanda “hedef kitle”nin sizi ziyaret etmesini sağlamaktadır.

Şimdi, arama motorlarıyla ilgili bilgileri vermeye başlamadan önce aşağıda verilen üç
farklı soru üzerinde biraz düşünmenizi istiyorum;

1. Arama motorları hedef kitleye ulaşmak için harika bir yol mudur?
2. Arama motorlarında sıralamaya girmek çok zor, hatta imkansız bir iş midir?
3. Arama motorları konusu biraz zahmetli bir iştir. Dolayısı ile hedef kiteleye ulaşmak
için daha başka yollar mı denenmelidir?

Eğer arama motoru sıralamalarında yüksek bir yer edinmek için gereken zamanı
harcamak istiyorsanız, okumaya devam edin. Eğer istemiyorsanız, ara sıra
www.eTicaretOkulu.com adresini ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Bu adres size tek bir
arama motoruna bile kaydolmadan internet’te ticaret ve pazarlama yapmanın pek çok
diğer yollarını öğretecektir. Şahsen ben artık arama motorlarıyla çok fazla zaman harcamıyorum. Ancak bu arama motorları için harcadığınız zamana değmez anlamına
kesinlikle gelmemektedir. Özet olarak, www.eTicaretOkulu.com adresinde verilen işe
yarayacak diğer bazı pazarlama yöntemlerini de gözden geçirmek isteyebilirsiniz.

Bu “e-kitap”ta arama motorlarıyla ilgili mevcut olan en iyi tekniklerin yanında, bazı eski
ama iyi moda sağduyuların özünü de bulacaksınız. Burada verilen hiçbir çözümün %100
çözüm olmadığını baştan anlamalısınız. Asla her zaman her arama motorunda ilk sırada
olamazsınız. Tüm yapabileceğiniz, başlangıçta işe yarayan teknikleri kullanmak ve neyin
işe yaradığını keşfettikçe bunları değiştirmektir.

Hangi Teknikler Önemli?
Konuya tam olarak girmeden önce, bu konuyu ve Internet deneyiminizi daha iyi
anlamanıza yardımcı olacak bazı yararlı tanımların izah edilmesine ihtiyaç vardır:

Arama Motoru
Web sayfalarını içeriğe göre sıralayarak gösteren bir sitedir. Her motor farklı şekilde
çalışmaktadır. Arama sonuçları için meta etiketler, sayfa içeriği, sayfa başlığı ya da
bunların farklı kombinasyonlarını esas alınabilmektedir. Arama motorları, içeriklerini
“örümcek” (aşağıda tanımlanmıştır) programlar vasıtasıyla elde etmektedirler. Bazı
popüler arama motorları Google, Alta Vista, Excite ve Lycos’tur. Google, Türkçe anahtar
sözcük aramaları için en iyisi ve en idealidir.

Rehber Siteler
Web sayfalarını birileri tarafından gönderilen girdileri esas alarak kategorize eden bir
sitedir. Bunun iyi bir örneği Yahoo’dur. Bu durumda, gerçek web içeriğine asla erişilmez.
Bir kimse bir anahtar sözcüğü aradığında, bu arama karşılığında belli bir sitenin ismini ve
açıklamasını içeren bir siteler veri tabanına referans verilir. Yine, bu site de başlık ve
isimle kategorize edilir. Açıklamalar ise yine dışarıdan birisi tarafından gönderilir.

Arama Motoru Örümceği
Web içeriğini göstermek için arama motoru tarafından kullanılan bir programdır.
Örümceklerin hepsi farklı şekilde çalışır, fakat tümü bir sayfayla ilgili belli bilgileri
yakalar. Bazıları örneğin başlığı (title) ve içeriğin ilk 500 karakterini yakalar. Bazıları
başlığı ve “açıklama” (description) Meta Etiketini yakalar. Bazıları yalnızca “anahtar
sözcük” meta etiketlerini arar. Bazıları ise tüm bu yöntemlerin farklı bir kombinasyonunu
kullanır.

Ziyaretçi Vurgusu
Bir belgeye bir web sitesinden her ulaşımı gösteren bir bilgidir. Eğer birisi size sitelerinde
günde 1,000 ziyaretçi vurgusu aldıklarını söylerse, bu çok önemli değildir. Örneğin, eğer
sayfalarında 20 görüntü varsa, sayfalarına her erişildiğinde bu 21 ziyaretçi vurgusu
oluşturur (her görüntü için bir ve HTML belgesi için de bir olmak üzere). Bu bilgiyi nasıl
elde ettiklerini onlara sorduğunuzda, bu ifadeyle neyi kastettiklerine dair daha iyi bir fikir
edinirsiniz. Bu bilgi bizim amaçlarımız için genellikle işe yaramaz. Belli bir grafiğin kaç
defa kullanıldığı çoğunlukla önemli değildir.

Tekil Kullanıcı Ziyareti
Tek bir kullanıcının bir siteye her bağlanışıdır. Sitenin tüm sayfalarına bakabilir, fakat
yine de bu yalnızca tek bir kullanıcı ziyaretidir. Bu bizim için önemli bir bilgidir.

Sayfa Görüntüleme
Bir görüntüleyicinin belli bir sayfaya her bakışıdır. Bu bilgi ziyaretçi vurgusundan daha
anlamlıdır.

Erişim Kayıtları (Sunucu Kayıtları)
Çoğu web sunucusu erişim kayıtları tutar. Bu kayıtlar, hangi sayfaların kaç defa
görüntülendiğine, hangi sayfanın web kullanıcısını sizin sayfanıza yönlendirdiğine,
kullanıcıların ne zaman geldiklerine ve varsa, hangi hatalarla karşılaşıldığına ilişkin
bilgiler içerir. ISS’nizden (Internet Servis Sağlayıcısı) bu bilgileri sizin siteniz için
hazırlamasını mutlaka isteyiniz. Çoğu kaliteli web ev sahipliği (web hosting) servisleri bir
şekilde istatistiksel analizlerin tutulmasını sağlamaktadır.
Kaynak: www.eTicaretOkulu.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder